Pora na przedszkole

pracy z dziećmi, a jednocześnie potrafi kierować pracą innych osób. Dyrektor przedszkola będzie odpowiedzialny za dobre wyposażenie budynku przeznaczonego dla dzieci oraz za dostosowanie wszystkich urządzeń znajdujących się w prz

Pora na przedszkole Twoje dziecko musi iść do przedszkola lub żłobka? Sprawdź tutaj:

Założenie przedszkola

Przedszkole może zostać założone przez osobę, która posiada już jakieś doświadczenie w pracy z dziećmi, a jednocześnie potrafi kierować pracą innych osób. Dyrektor przedszkola będzie odpowiedzialny za dobre wyposażenie budynku przeznaczonego dla dzieci oraz za dostosowanie wszystkich urządzeń znajdujących się w przedszkolu do ich potrzeb. Chodzi tutaj głównie o to, aby urządzenia sanitarne posiadały taką wysokość, która pozwoli dzieciom na swobodne z nich korzystanie. Na wyposażeniu przedszkola znajdują się również stoliki i krzesełka, zestawy kuchenne i sztućce oraz akcesoria dziecięce służące do zabawy. Dyrektor musi pamiętać, że co jakiś będą odbywały się w przedszkolu wizytacje, oceniające sprawność jego działania.


Nauka zdrowego żywienia

Przedszkole staje się dla dzieci okazją do poznawania nowych smaków. Przedszkolanki pracujące z dziećmi starają się poszerzać ich kulinarne upodobania poprzez sukcesywne wprowadzanie do przedszkolnego menu nowych potraw, a także poprzez rozmowy z dziećmi, w czasie których opowiadają one o swoich ulubionych potrawach. Mogą być im także pokazywane rysunki warzyw i owoców oraz czytane wierszyki opowiadające o tym, dlaczego warto zdrowo się odżywiać. Szczególna uwaga będzie zwracana na dzieci otyłe, które będą pilnowane, żeby nie zaczęły podjadać pomiędzy posiłkami oraz na dzieci zbyt chude, z którymi będą prowadzone odpowiednie zajęcia, motywujące je do jedzenia. Przedszkolanki będą się starały wzbudzić w dzieciach wrażenie, że jedzenie jest czymś przyjemnym.


Historia przedszkoli

Przedszkola rozwinęły się z dawnych ochronek, które były instytucjami filantropijnymi, o charakterze opiekuńczym, przeznaczonymi głównie dla ubogich dzieci, ich praca miała charakter misji religijnych lub społecznych (pierwsze powstały w końcu XVIII wieku we Francji). Dopiero w połowie XIX w. rozwinął się w Europie ruch tzw. ogródków dziecięcych, zwane też ?freblówkami? (od nazwiska i ich twórcy i pierwszego teoretyka wychowania przedszkolnego Friedrich Fröbel i stanowiły one prototyp przedszkola; za główny cel stawiały sobie działalność wychowawczą i kształcącą; miały pielęgnować (rozwijać, kształcić) dziecko tak, jak ogrodnik pielęgnuje rośliny (stąd nazwa), stosując odpowiednie metody. Dalszy rozwój pedagogiki okresu przedszkolnego jest związany głównie z dokonaniami O. Decroly?ego i Marii Montessori ? twórczyni metody wychowania przedszkolnego opartej na koncepcjach naturalistycznych. Dawniej zadaniem przedszkoli było zapewnienie dzieciom właściwych warunków rozwoju fizycznego, umysłowego, emocjonalnego i społecznego, wyrównywanie ewentualnych braków i opóźnień w tym zakresie, przygotowanie dziecka do nauki w szkole oraz pomoc pracującym rodzicom w zapewnieniu dzieciom opieki wychowawczej.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przedszkole



© 2019 http://www.angielski.wlocl.pl/