Przedmioty typu to w sumie dzieło pracy zakładu drukarskiego, firmy te proponują drukowanie w coraz lepszych cenach i coraz lepszej jakości. O poligrafii.
E-papier
Papier elektroniczny czy kiedykolwiek zastąpi ten tradycyjny? Jest całkiem duża szansa, że tak!
E-papier to stosunkowo nowy i mało znany wynalazek i póki co służy raczej jako gadżet. Jednak posiada sporo możliwości, a jego dalszy rozwój może przynieść naprawdę sporą redukcję zapotrzebowania na papier analogowy.
Taki papier ma jak najbardziej przypominać ten tradycyjny- gabaryty, giętkość. Głównie przewiduje się zastosowanie dla e-papieru w prasie. Zamiast chodzić codziennie do sklepu po egzemplarz gazety będzie można wykupić abonament i obejrzeć najnowsze wiadomości na naszym e-papierze. Z konceptu przypomina to tablet, jednak ma posiadać ograniczoną funkcjonalność, a bateria w zamyśle będzie starczała na dłużej.
Przestrzeń barw CMYK
Skrót CMYK powstał jako złożenie pierwszych liter angielskich nazw kolorów. Końcowa litera K może oznaczać albo literę ostatnią słowa black (czarny; ostatnią, ponieważ litera B jest skrótem jednego z podstawowych kolorów w analogicznym skrócie RGB) bądź skrót key colour (kolor kluczowy).
...
Farby w ww. kolorach nie są określone jednoznacznie, toteż odcienie ich kolorów różnią się u różnych producentów, szczególnie w różnych regionach świata.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CMYK
Proces powstawania gazetki
Niewiele osób zastanawia się nad procesem powstawania prostej gazetki informacyjnej czy promocyjnej. Jest to jednak jest to proces na tyle ciekawy, że warto go poznać.
Wszystko zaczyna się od tekstowo rozpisanego planu z treścią i innymi danymi. Później trafia to do działu graficznego, gdzie graficy i operatorzy DTP tworzą projekt cyfrowy naszej gazetki. Następnie całość przechodzi przez kilka nadzorów, które mogą być pozytywne i negatywne.
Po zakończonym procesie projektowym, następuje przesłanie projektu do drukarni, czy też zakładu poligraficznego. Przy zamówieniu należy podać nakład i wybrać rodzaj druku oraz papieru- ma to kluczowe znaczenie i od tego zależy jak będzie wyglądała gotowa gazetka czy ulotka. Później zostaje już tylko kwestia dystrybucji i rozwiezienia naszej gazetki.