Nowa poligrafia, tańsze druki i lepsza jakość

y Adobe, czyli Photoshop oraz Ilustrator, ale mniejsze i niezależne projekty też są czasami wykorzystywane w pracy profesjonalistów. Operator DTP musi przygotować grafiki przesłane przez klientów do druku w drukarni. jest to ba

Nowa poligrafia, tańsze druki i lepsza jakość naklejki drukowane cyfrowo

Drukarnie i programy graficzne

Operator DTP musi znać się na obsłudze programów graficznych do obróbki grafiki wektorowej i rastrowej. Najczęściej dominują tutaj produkty firmy Adobe, czyli Photoshop oraz Ilustrator, ale mniejsze i niezależne projekty też są czasami wykorzystywane w pracy profesjonalistów.

Operator DTP musi przygotować grafiki przesłane przez klientów do druku w drukarni. jest to bardzo odpowiedzialna praca i każdy błąd po jego stronie będzie widoczny w ostatecznym druku. Co sprawia, że trzeba na prawdę lubić tego rodzaju zajęcie, aby móc je wykonywać.


Odnośnie DPI w Wikipedii

dpi (ang. dots per inch) ? liczba punktów obrazu przypadająca na cal. Jednostka stosowana do określenia rozdzielczości obrazów generowanych przez drukarki, plotery, naświetlarki itp. Pojęcie to jest bardzo rozpowszechnione i często stosowane także jako potoczny zamiennik określeń pokrewnych, jak ppi (pixels per inch ? pikseli na cal), czyli jednostek rozdzielczości obrazów rastrowych, oraz spi (samples per inch ? próbek na cal), czyli jednostek rozdzielczości skanerów.

Jednostka dpi opisuje stopień oddawania szczegółów kształtu obrazu w sterowanych komputerowo urządzeniach drukujących, naświetlających, a także wycinających, grawerujących itp. Określa gęstość możliwych do uchwycenia szczegółów obrazu, które są rozumiane jako układ punktów obrazu, których środki pozostają w stałych odległościach względem siebie, a ułożone w rzędach i kolumnach tworzą macierz. Rozdzielczość pozioma (w rzędach) jest rzeczywistą rozdzielczością urządzenia i jeśli nie podano inaczej, oznacza także rozdzielczość pionową.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dpi


Reklama w druku

Wszyscy lubią kolorowe gazety i ulotki informacyjne. Jednak te materiały nie byłby takie ładne gdyby nie druk oraz poligrafia? Współcześnie takie rzeczy drukuje się coraz częściej i w coraz większych nakładach, bo zapotrzebowanie na taki druk ciągle rośnie.

Mało która firma w dzisiejszych czasach nie korzysta z usług drukarni- ulotki, wizytówki czy mały banner, to niemal standard dla każdej firmy. Zarówno małe jak i duże firmy zamawiają druk, wiadomo, że na inną skalę ale zawsze. Jednak dalej można spotkać źle oznaczone czy nie wypromowane marki, przyczyną tego może być właśnie brak inwestycji w drukowanie materiałów reklamowych.



© 2019 http://www.angielski.wlocl.pl/